El Govern incrementa fins als 400.000 euros els ajuts per a la promoció i difusió dels productes amb DOP o indicació geogràfica protegida

Es desplegarà una campanya específica amb presència en premsa escrita, xarxes socials, webs, fires i establiments comercials

 

Les DOP i les IGP són gestionades pels consells reguladors, corporacions de dret públic encarregades de la representació, defensa, garantia i promoció d’aquests distintius de qualitat i origen.

La Federació Catalana DOP-IGP, entitat sense ànim de lucre, és l’única organització que integra tots els consells reguladors de les DOP i les IGP dels productes agroalimentaris no vínics de Catalunya. Els seus objectius principals són promocionar i difondre els distintius d’origen; vetllar pel prestigi d’aquests productes, i exercir de representant dels seus associats i associades.

L’objectiu de la subvenció és mantenir i reforçar el suport a aquest sector estratègic, tot incrementant el coneixement i el consum de productes amb DOP o IGP a Catalunya i a altres zones d’Europa. Per aconseguir-ho, la Federació impulsarà actuacions en diversos àmbits per apropar aquests productes a la ciutadania. Aquestes actuacions inclouran el llançament d’una campanya especial de promoció que permeti donar a conèixer els productes agroalimentaris catalans amb DOP o IGP al màxim nombre possible de consumidors i consumidores, i projectar la imatge de Catalunya com a país de productes d’origen i qualitat. L’ajut també planteja la incorporació d’un dinamitzador o dinamitzadora per coordinar aquestes iniciatives.

La campanya preveu accions de foment en premsa escrita, xarxes socials, webs especialitzats, fires i supermercats, per garantir-ne un abast ampli i diversificat.

Aquestes actuacions s’emmarquen en l’Estratègia alimentària de Catalunya 2025-2028, un pla d’acció que treballa per avançar cap a un sistema alimentari més sostenible, segur, just, cohesionat, resilient, saludable i d’accés universal.