L'Associació participa a la Junta Directiva de la FIHRT que ha tingut lloc a El Prat de Llobregat

Els amics del Gremi de Restauració del Prat han estat els amfitrions de la Junta Directiva de la FIHRT que ha tingut lloc a l'emblemàtic espai de L'Artesà de El Prat

El President de l'Associació, Jordi Muñoz, i el Vocal de la Junta, Adrian Ochoa, han participat avui a la Junta Directiva de la FIHRT, que ha consistit en una visita a la Granja Torres, on es produeix el Pollastre de Pota Blava de El Part, així com a la fàbrica de DAMM , clars exponents de la potencia de la indústria agroalimentària del municipi.

Els assistents, en un nombre superior a una vintena de representants dels Gremis, Associacions i Col.lectius associats a la FIHRT, han pogut gaudir de la gastronomia de El Prat i de la seva restauració, i han tractat diversos temes preocupants per als ector, com poden ser la declaració en breu de les mesures d'emergència derivades de la sequera, amb la seva afectació al sector turístic, i el desenvolupament de la Llei contra el Malbaratament Alimentari.

Els assistents han fet balanç de la situació i han incidit també en les formacions que s'estan duent a terme des de la FIHRT, en el marc del CONFORCAT A MIDA, així com en el desenvolupament de la plataforma DOCUGESTIONA i la Guia d'establiments de la FIHRT, que entra ja en la seva recta final.

La trobada va servir també per a presentar els nous col.laboradors de la FIHRT: PILARBOX i CONVERSIA.

Respecte de PILARBOX, la Key Account Manager de la Companyia, Isabel Dávila, va fer cinc cèntims del procés de concepció de l'empresa. En aquest sentit, fa uns cinc anys uns socis malaguenys, mentre es prenien un cafè, van tenir la idea de crear un aparell que és únic a tot el món. Precisament, alguna cosa per a usar en una cafeteria. Pilarbox són els primers dispensadors digitals de tovallons del mercat. I com era d'esperar, no sols guarden tovallons. Un model de Pilarbox està format per pantalles tàctils de set polzades que permeten al client que estigui en un restaurant realitzar diverses accions de manera autònoma i digital. Concretament, consultar la carta, veure promocions o informació útil de l'establiment, demanar i, en uns mesos, també pagar.

Aquesta nova funció donarà l'opció de pagar en solitari o dividir el compte. També es podrà deixar propina al cambrer i realitzar el pagament en efectiu, amb datáfon o a través de la pròpia tovallonera. 

A més de totes aquestes funcionalitats, Pilarbox també compta amb una sèrie d'aplicacions i jocs que cobreixen l'entreteniment mentre el consumidor està esperant. Aquests dispositius estan formats per tres potes fonamentals: D'una banda, la visualització de continguts. En les pantalles van sortint imatges i vídeos amb promocions, informació de l'establiment i informació d'interès cap al consumidor final. Una altra pota és la pròpia carta digital, i l'última, la funció d'entreteniment. 

Per als empresaris de l'hostaleria, comptar amb dispositius PILARBOX suposa reduir el personal que pren les comandes i poder destinar-ho a donar una major qualitat en el servei al client. També l'augment del tiquet mitjà gràcies a l'increment de consum que es produeix en realitzar les comandes de manera digital, i la digitalització de l'establiment, que és molt important.

Per a explotar aquest últim avantatge, tots els restauradors disposen d'un panell en el núvol que els permet consultar una sèrie d'estadístiques. També a través d'aquesta web, el restaurador pot canviar el que vol que aparegui en les pantalles de les tovalloneres. Qualsevol modificació que faci, com eliminar o afegir nous productes a la carta, canviar preus o incorporar promocions, s'actualitzarà en temps real en els dispositius de l'establiment, permetent que els clients vegin els canvis a l'instant. D'altra banda, la durada de la bateria de les tovalloneres està entorn de les 17 hores, cobrint així la jornada hostalera al complet.

En quant a CONVERSIA, ens va acompanyar Alberto Rivas, Director de la Delegació de CONVERSIA a Catalunya

Conversia, és consultora líder en la provisió de serveis d'adaptació normativa, posa a la disposició dels socis de la FIHRT l'assessorament precís per a la correcta adequació a una àmplia relació de normatives. Tot això a través del seu Servei Compliance, una solució integral que engloba un conjunt d'actuacions en diversos àmbits. Entre ells, Prevenció de Riscos Laborals, Prevenció de Riscos Penals, Mesures d'Igualtat, Protocol contra l'Assetjament Sexual, Llei de Serveis i de la Societat d'Informació i Comerç Electrònic (LSSI-CE) i assessorament en matèria de registre de la jornada laboral. 

El Servei Compliance de Conversia és un sistema d'assessorament integral, orientat a pimes i autònoms, amb el qual es busca fer front als requeriments legals als quals estan subjectes. Aquest programa permet unir la gestió de diverses normatives, garantint així una coordinació més efectiva i un nivell d'adequació més eficient en diversos marcs normatius, el compliment dels quals és obligatori tant per a les empreses com per als professionals independents.

Per a conèixer més els serveis, accediu aquí

Els dos nous partners formen part de la tasca d'scouting duta a terme per Marc Folch, de B2B.

Finalitzades les presentacions de PILARBOX i CONVERSIA, els assistents van acordar l'Agenda de reunions i activitats previstes per al 2024, i es van aprovar la resta de propostes previstes a l'Ordre del Dia de la Junta.

La propera Junta Directiva de la FIHRT tindrà lloc el 26 de febrer a Lloret de Mar.