L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant aprova definitivament l'ordenança que regula la taxa per estacionament de vehicles en determinades zones

En la sessió plenària d’ahir 3 de juny també es va donar compte de les al•legacions a l’estudi informatiu del TramCamp presentades per l’alcalde

El Ple de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha aprovat definitivament l’ordenança fiscal número 17 reguladora de la taxa per estacionament de vehicles de tracció mecànica a la via pública en determinades zones, amb els vots a favor del PSC, Cs i PP; l’abstenció de JxCat i la CUP i els vots en contra de la FIC i d’ERC.

El text d’aquesta ordenança incorpora algunes de les propostes presentades en el període d’informació pública. Durant aquest període, l’Ajuntament va rebre 14 al·legacions pròpiament dites, 6 queixes i suggeriments a través del web, un correu electrònic i 7 trucades. D’aquestes 28 peticions que ha considerat en total, el consistori n’ha estimat 8 totalment o parcialment.

Les propostes acceptades fan referència a l’ampliació de la zona verda (d’ús prioritari i gratuït per a les persones residents) a diversos carrers. També a l’establiment d’abonaments sense límit de temps per a períodes setmanals, quinzenals i mensuals tant per a la zona verda com per a la zona blava. Per a la zona blava, els hotels podran adquirir abonaments setmanals o quinzenals; i les persones empadronades al municipi i les empreses locals, abonaments per a 40 hores.

Una altra novetat que s’ha afegit a l’ordenança és que es considerarà vehicle resident no només aquell que pagui  l’impost de circulació al municipi i sigui propietat d’una persona empadronada a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, sinó també el vehicle amb rènting d’empresa i amb la persona propietària empadronada en el municipi. La condició de vehicle resident permet l’estacionament gratuït i sense límit de temps a la zona verda i dona dret a 2 hores gratuïtes a la zona blava.

Els carrers on s’ha ampliat la zona verda són: un tram del carrer César Gimeno (entre el carrer Blanca d’Anjou - carrer les Barques fins a Passatge Núm 2_H), el  tram final del carrer Tamarits amb el carrer de les Acàcies, una filera de l’aparcament del Camp de futbol de l’Arenal; tota la part no regulada del carrer Navaes fins a la Via Augusta, del carrer de la Sentiu fins la Via Augusta, i del carrer de Chirac fins la Via Augusta; i tot l’espai de la cruïlla entre el carrer Via Augusta 67 amb el passeig Arenal 2 zona platja.

Tal com ha recordat l’alcalde en la sessió plenària, l’Ajuntament implantarà el sistema d’estacionament regulat en la via pública només durant el període estival, del 15 de juny al 15 de setembre, amb l’objectiu de: facilitar l’estacionament del veïnat a la zona de platges de l’Hospitalet de l’Infant i la seva àrea d’influència, que els turistes i visitants contribueixin al manteniment de les platges amb una aportació econòmica; i promoure la mobilitat a peu, reduir el trànsit i la contaminació.

En acabar la temporada d’estiu, l’Ajuntament s’ha compromès a fer una anàlisi exhaustiva del funcionament del sistema d’estacionament regulat per introduir-hi millores si és necessari.

Decret d’alcaldia sobre les al·legacions al projecte del TramCamp

Durant la darrera sessió plenària també es va donar compte de les al·legacions a l’estudi informatiu del nou tren-tramvia, que ha presentat l’alcalde, Alfons Garcia, davant del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, per demanar que l’anomenat TramCamp arribi fins a l’Hospitalet de l’Infant. Segons ha argumentat l’alcalde en l’escrit d’al·legacions, «resulta incongruent que mentre que el projecte sotmès a informació pública preveu la recuperació de l’espai físic de l’antiga traça ferroviària de PortAventura fins a l’encreuament de la Riera d’Alforja a Cambrils per a ser utilitzada per el nou equipament tramviari, no es plantegi l’aprofitament d’aquesta mateixa traça disponible en el tram entre Cambrils i l’Hospitalet de l’Infant/Vandellòs”.

En aquest sentit, l’alcalde esgrimeix: “Es tracta d’un tram en què a més de la població dels nuclis de l’Hospitalet de l’Infant i Miami-Platja, s’hi situen importants nodes generadors de mobilitat (càmpings). A més, aquest perllongament permetria donar servei a la zona de llevant del municipi de Cambrils, que ara queda fora de l’àrea d’influència del tramvia”.

Malgrat que l’estudi informatiu del tren-tramvia que actualment està sotmès a informació pública fa referència en exclusiva a la fase 1 del projecte, corresponent al tram Cambrils-Tarragona, el consistori planteja que «cal considerar en les fases 2 i posteriors del Tramcamp el seu perllongament fins al nucli de l’Hospitalet de l’Infant».

Altres punts destacats del ple

El Ple de l’Ajuntament també va aprovar inicialment la proposta de sol·licitud de pròrroga de la qualificació de municipi turístic amb els vots a favor de tots els grups polítics municipals excepte la CUP, que va votar en contra.

Tal com va explicar la regidora de Promoció Econòmica, María José Gómez, el consistori vol demanar a la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya que li torni a atorgar la condició de municipi turístic, per poder beneficiar-se de les excepcions en matèria d’horaris comercials previstes en la Llei 18/2017, d’1 d’agost, de comerç, serveis i fires.

Segons s’estableix en l’article 38.6 d’aquesta Llei, es pot sol·licitar una pròrroga d’aquesta qualificació, presentant abans que s’exhaureixi el termini de la seva vigència (en el cas de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, el 3 d’agost), una declaració expressa conforme continuen vigents els requisits establerts per a l’obtenció de la qualificació.